Friday, 25 November 2011

bca laaa....syokk pnyee~`.`


Pada suatu hari , cikgu tanya Amin soalan ~~

Cikgu :- Amin 5+5 brapa?
Amin :- Tak tau cikgu.
Cikgu :- Ok nanti tanya keluarga ya.
Amin :- Baiklah cikgu.

Setiba di rumah Amin bertanya kepada ayahnya .

Amin :- Ayah , 5+5 berapa?
Ayah :- Nasi goreng , nasi goreng ( Tengah masak nasi goreng )

Amin bertanya kepada abangnya .

Amin :- Abang , 5+5 berapa?
Abang :- Setann! ( Tengah tengok television )

Amin bertanya kepada kakaknya .

Amin :- Kakak, 5+5 berapa?
Kakak :- Lets go bebeh , lets go bebeh ( Tengah cakap di telefon )

Amin bertanya kepada adiknya .

Amin :- Adik 5+5 berapa?
Adik :- Alhamdulillah ( Baru habis makan )

Keesokan harinya Cikgunya bertanya .

Cikgu :- Amin 5 +5 berapa?
Amin :- Nasi goreng , nasi goreng
Cikgu :- Siapaa yg ajar kamu ni?
Amin :- Setann!
Cikgu :- Kamu nak kena tampar ?!
Amin :- Lets go bebeh , lets go bebeh
Cikgu :- Kamu digantung sekolah !
Amin :- Alhamdulillah ! ^_^

Thursday, 24 November 2011

Situasi : Dikedai runcit di sebuah kampong!!

mamat : Makcik!..gula ada tak?
makcik kedai : Ada..ko g kat blakang tuu! (sambil tunjuk arah..)
mamat : Katne makcik? takde pown..garam ngan blacan ada laa...
makcik kedai : Ada tuu..kan banyak lg tuu..dahlaa..biar makcik ambik kan.. ko nak brapa kilo?
mamat : 2 kilo suda..
Lalu makcik tu ambikla 2 bungkusan diatas rak yg tertulis perkataan "GARAM"
mamat : Ehh,makcik!..saya nak gula bukannya garam!!..
makcik kedai : Gula la nii..sengaja makcik tulis garam supaya semut takde!!
mamat : Hadoiii..???!!!
.........ahaks!..:p

Monday, 21 November 2011

alamak!!.jiwang karat laa plak....baca laaa...


Pergilah jauh
Andai itu yang kau mahu
Tidak ku halang
Jika benar pilihanmu
Tak guna dirajuk
Di benak perasaan
Kelak padahnya menyiksakan
Tidakkan teguh
Pertalian yang di bina
Andai jiwamu
Masih lagi nun di sana
Tak putus mengenang
Pada dia yang hilang
Di mana tempat ku sebenar
Aku sedar kewujudanku padamu
Tiada lebih dari itu
Hanya sekadar penampal ruang luka
Di saat dikau tak punya siapa
Kini masa terbukti
Kejujuran di hati
Pergi jangan dipandang
Mungkinkah di sana
Kau temu jalannya…

Saturday, 19 November 2011

~✿..Betul, Saya Memang TIDAK SAYANG Awak Langsung..✿~

Betul..
Saya memang tak sayang awak.
Saya memang tak sayang awak langsung.
Noktah!

Saya memang tak sayang awak.
Sebab tak sayang awak, saya tunggu awak tiap-tiap malam.

Saya tak sayang awak.
Sebab tu saya dengar setiap apa yang awak luahkan pada saya.
Awak ingat saya nak dengar ke kalau saya sayangkan awak?
Jangan mimpi!

Saya tak sayang awak.
Sebab tu kalau boleh setiap hari saya nak dengar suara awak, berbual dengan awak..tapi saya tahu awk taknak..
Kalau saya sayang awak, awak ingat saya nak tadah telinga dengar awak merepek-repek bercakap?
Jangan harap!

Saya tak sayang awak.
Sebab tu saya balas semua pesanan awak..saya baca semua pesanan awk..
Kalau saya sayang awak, saya padam tu semua.
Betul awak.

Saya tak sayang awak.
Betul.
Sebab tu saya tulis benda ni semua untuk awak.
Biar awak tahu yang saya tak sayang awak.
Biarkan.

Awak ingat saya sayang awak?
Saya memang tak sayang awak.
Awak ingat tu baik-baik..simpan dalam hati..(✿◠‿◠)

Thursday, 17 November 2011

~~ BacAlah yEa D_D ~~

Aku telah lelah mengikuti
Semua langkah kakimu
Dan mengharap bisa memiliki
Berbagai cara telah aku lakukan
Untuk hidupmu
Hingga aku mengorbankan hidupku
Buka hatimu
Bukalah sedikit untukku
Sehingga diriku
Bisa memilikimu
Betapa sakitnya
Betepa perihnya hatiku
Selalu dirimu tak menganggap ku ada..
salahkah diriku ini
pabila rasa ini ada
di hatiku
kau memang sahabatku
kau memang teman baikku
dan aku jatuh cinta padamu
sakit di hatiku bila aku melihat
kau tak tersenyum karena cintamu sedang terluka
dia menyakitimu dan aku sakit karenanya
kau ingin cinta sejati
kau ingin ketulusan hati
biarkan kunyatakan aku mencintaimu
biarkan aku datang di dalam hatimu
biarkan kuakhiri rasa sakit di hatimu
karena aku sahabat mu
aku yang dengan tulus mencintaimu
terimamu dengan seadanya 
begitu juga kamu menerimaku....

Sunday, 13 November 2011

koRAng,tolong r bacee~~

hai korang :))
sehat ? ade hajat niyh .
mntak tolong cked bole ?
ade tip tak nak hilangkan sakit perut ?
*tibe tibe je kan ?
huk3 . share r cked . tnga saket perot niyh . sejak kbelakangan dalam mggu niyh asyek saket perot jee . tak senang betol .
makan ubat macam macam kot .
tak berkesan . 
huh ! damn it .
:((
kenape eyh ? 
help me pliss~

Thursday, 3 November 2011

Beza antara cinta,sayang,suka dan minat

Salam untuk semua~~Tercetusnya entri ini kerana masa tengah berangan tiba2 fikiran ini melayang pergi teringatkan seseorang yang pernah bertanyakan soalan ini.So,selamat membaca~~~.

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Wednesday, 2 November 2011

priaangg (^o^)

Bukan "1" tapi bejuta..... Bukan untuk diguna tapi untuk dijaga...... Bukan untuk dimusuhi tapi untuk disayangi....... Bukan untuk sementara tapi untuk selamanya....... Bukan untuk dilupakan tapi untuk diingati........ Bukan untuk ditingalkan tapi untuk dirindui........ Bukan hanya disini tapi dimana-mana....... Bukan setakat ini tapi hingga ke hujung nyawa......love u forever......HEHE