Friday, 16 December 2011

siapa Yang Patut Kita Sayang..-_-





Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :


Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?


Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm…baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye…mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.


Pelajar : Baiklah…apa yang saya harus buat?


Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.


Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.
Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.


Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?


Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.


Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang kte syg..

ok kn??????

saye nak tengok awak je... leh kan ehhehehe ^__^

Sunday, 4 December 2011

ISi HAti~~ (",)


Syukur padaNya hati ini masih lagi berdetak.. berdetak mendayukan lagu yg hanya aku dan Dia sahaja tahu.. aku tahu hati milik ini gelap hitamnya, mungkin tiada lagi warna kemerahan padanya.. allah.. tenat sungguh hati milik hambaMu ini..

kononnya cinta dari lelaki itu aku sambut.. tapi aku tidak sedar cinta itu menambah luka yg dalam pd hati. berbalas2 pesanan ringkas, panggilan telefon, bertukar2 gambar .. astaghfirullah.. malunya aku.. iya.. pada masa itu kelihatannya aku yakin itu namanya BAHAGIA. tp maha suci allah, Dia dtgkan bermacam masalah, dugaan hati, tiap rancangan ingin bertemu ada sahaja aral yg mendatang. allah PELIHARA hambaNya!! sayang sungguh Dia pd hambaNya, cuma tika itu aku yg BUTA..bukan kami tidak cuba untuk berbaik, berdamai.. hanya dalam beberapa jangka masa kami berbaik, kemudian kami bertelingkah.. akhirnya.. PUNAH.. si lelaki fikir kami tiada persefahaman. aku MEMBANTAH ! aku bilang aku FAHAM akan dia. aku juga buntu, di mana SILAP? kenapa pasangan lain BAHAGIA tapi tidak aku ??



Menangis dan terus menangis. penat. iya. aku penat. hati aku KOSONG. luaran aku terSENYUM, tp hati aku.... saat itu, sahabat menghampiri.. diusir pergii airmata palsu PENYEMARAK api neraka.. dihulurkan pada aku kitab2 cinta suci.. dia kata 'sayang.. Allah cemburu melihat kau berkasih dengan yg lain selainNYa.. Allah dtgkan ujian ini hanya untuk kamu, yg benar2 layak..percayalah.. PERCAYALAH.. cinta insan buatmu pasti tiba, akan tetapi raihlah cintaNya terlebih dahulu..' Allah.. kurniakan sahabah aku itu syurga.. dia memimpin aku ke jalan cinta yg benar.. dia tidak menarik ganas tgnku mahupun menolak kasar aku ke jalan ini.. tapi dia lakukan segalanya dengan HIKMAH. HIKMAH.. LEMBUT.. aku sayang kamu wahai sahabah.. sayang..

lalu aku merangkak.. IYA. aku tahu jalan yg bakal aku ambil ini SUSAH. manakan tidak. saban hari hidup aku tidak pernah berenggng dengan handset, SMS, CALL, MMS.. tp dengan tiba2, tiada apa yg tinggal. TIADA. handset aku sepi. cuma sesekali ada SMS dr sahabah, manghantar kata semangat membenih cinta kepadaNya.. aku harus TABAH. tipu jika nafsu tidak pernah membisikkan kata rindu palsu itu, tipu jika syaitan tidak pernah menghasut agar kembali ke jalan BAHAGIA lama ku itu. TIPU. tp aku tahu.. aku punya IMAN yg cuba aku semai.. walaupun masih kecil, kekuatanya itu tak tertanding.. kerana aku mula YAKIN. YAKIN akan cintaNya.. terima kasih allah. saban hari aku terus berdoa ' ya Allah.. titipkan pada hati2 kami SakinahMu.. sesungguhnya Kaulah maha pemberi sakinah.. '

suatu hari.. lelaki itu menghantar khabar cuba untuk berbaik..aku juga keliru, mungkin ini benar2 kurniaNya padaku atau sekadar ujian hati.. aku sahut perkhabaran itu.. ya. dia ingin berbaik.. TIDAK! aku tidak akan terpedaya lagi. cukup sekali itu. allah.. kekuatanNya aku pinjam, menahan beban getaran hati yg mula tidak menentu. antara HALAL dan HARAM. DERITA sementara atau BAHAGIA yg sementara. aku kemukakan syarat.. andai niat baiknya itu BENAR, aku akan tunggu jalan halal itu tiba. itu janjiku..

segala puji buatMu.. aku masih cuba untuk UTUH. dan tidak akan lupa untuk memohon doa agar SAKINAH dan KEKUATAN itu sering bersamaku meredah jalan DERITA yg sementara ini.. Allah.. terima kasih Allah.. wahai hati sayang.. bersabarlah.. dengan izinNya aku akan cuba mengusir noda2 hitam pdmu sayang.. kita WAJIB terus gagah demi BAHAGIA selamanya itu.. insyaallah.. amin..

Friday, 25 November 2011

bca laaa....syokk pnyee~`.`


Pada suatu hari , cikgu tanya Amin soalan ~~

Cikgu :- Amin 5+5 brapa?
Amin :- Tak tau cikgu.
Cikgu :- Ok nanti tanya keluarga ya.
Amin :- Baiklah cikgu.

Setiba di rumah Amin bertanya kepada ayahnya .

Amin :- Ayah , 5+5 berapa?
Ayah :- Nasi goreng , nasi goreng ( Tengah masak nasi goreng )

Amin bertanya kepada abangnya .

Amin :- Abang , 5+5 berapa?
Abang :- Setann! ( Tengah tengok television )

Amin bertanya kepada kakaknya .

Amin :- Kakak, 5+5 berapa?
Kakak :- Lets go bebeh , lets go bebeh ( Tengah cakap di telefon )

Amin bertanya kepada adiknya .

Amin :- Adik 5+5 berapa?
Adik :- Alhamdulillah ( Baru habis makan )

Keesokan harinya Cikgunya bertanya .

Cikgu :- Amin 5 +5 berapa?
Amin :- Nasi goreng , nasi goreng
Cikgu :- Siapaa yg ajar kamu ni?
Amin :- Setann!
Cikgu :- Kamu nak kena tampar ?!
Amin :- Lets go bebeh , lets go bebeh
Cikgu :- Kamu digantung sekolah !
Amin :- Alhamdulillah ! ^_^

Thursday, 24 November 2011

Situasi : Dikedai runcit di sebuah kampong!!

mamat : Makcik!..gula ada tak?
makcik kedai : Ada..ko g kat blakang tuu! (sambil tunjuk arah..)
mamat : Katne makcik? takde pown..garam ngan blacan ada laa...
makcik kedai : Ada tuu..kan banyak lg tuu..dahlaa..biar makcik ambik kan.. ko nak brapa kilo?
mamat : 2 kilo suda..
Lalu makcik tu ambikla 2 bungkusan diatas rak yg tertulis perkataan "GARAM"
mamat : Ehh,makcik!..saya nak gula bukannya garam!!..
makcik kedai : Gula la nii..sengaja makcik tulis garam supaya semut takde!!
mamat : Hadoiii..???!!!
.........ahaks!..:p

Monday, 21 November 2011

alamak!!.jiwang karat laa plak....baca laaa...


Pergilah jauh
Andai itu yang kau mahu
Tidak ku halang
Jika benar pilihanmu
Tak guna dirajuk
Di benak perasaan
Kelak padahnya menyiksakan
Tidakkan teguh
Pertalian yang di bina
Andai jiwamu
Masih lagi nun di sana
Tak putus mengenang
Pada dia yang hilang
Di mana tempat ku sebenar
Aku sedar kewujudanku padamu
Tiada lebih dari itu
Hanya sekadar penampal ruang luka
Di saat dikau tak punya siapa
Kini masa terbukti
Kejujuran di hati
Pergi jangan dipandang
Mungkinkah di sana
Kau temu jalannya…

Saturday, 19 November 2011

~✿..Betul, Saya Memang TIDAK SAYANG Awak Langsung..✿~

Betul..
Saya memang tak sayang awak.
Saya memang tak sayang awak langsung.
Noktah!

Saya memang tak sayang awak.
Sebab tak sayang awak, saya tunggu awak tiap-tiap malam.

Saya tak sayang awak.
Sebab tu saya dengar setiap apa yang awak luahkan pada saya.
Awak ingat saya nak dengar ke kalau saya sayangkan awak?
Jangan mimpi!

Saya tak sayang awak.
Sebab tu kalau boleh setiap hari saya nak dengar suara awak, berbual dengan awak..tapi saya tahu awk taknak..
Kalau saya sayang awak, awak ingat saya nak tadah telinga dengar awak merepek-repek bercakap?
Jangan harap!

Saya tak sayang awak.
Sebab tu saya balas semua pesanan awak..saya baca semua pesanan awk..
Kalau saya sayang awak, saya padam tu semua.
Betul awak.

Saya tak sayang awak.
Betul.
Sebab tu saya tulis benda ni semua untuk awak.
Biar awak tahu yang saya tak sayang awak.
Biarkan.

Awak ingat saya sayang awak?
Saya memang tak sayang awak.
Awak ingat tu baik-baik..simpan dalam hati..(✿◠‿◠)

Thursday, 17 November 2011

~~ BacAlah yEa D_D ~~

Aku telah lelah mengikuti
Semua langkah kakimu
Dan mengharap bisa memiliki
Berbagai cara telah aku lakukan
Untuk hidupmu
Hingga aku mengorbankan hidupku
Buka hatimu
Bukalah sedikit untukku
Sehingga diriku
Bisa memilikimu
Betapa sakitnya
Betepa perihnya hatiku
Selalu dirimu tak menganggap ku ada..
salahkah diriku ini
pabila rasa ini ada
di hatiku
kau memang sahabatku
kau memang teman baikku
dan aku jatuh cinta padamu
sakit di hatiku bila aku melihat
kau tak tersenyum karena cintamu sedang terluka
dia menyakitimu dan aku sakit karenanya
kau ingin cinta sejati
kau ingin ketulusan hati
biarkan kunyatakan aku mencintaimu
biarkan aku datang di dalam hatimu
biarkan kuakhiri rasa sakit di hatimu
karena aku sahabat mu
aku yang dengan tulus mencintaimu
terimamu dengan seadanya 
begitu juga kamu menerimaku....

Sunday, 13 November 2011

koRAng,tolong r bacee~~

hai korang :))
sehat ? ade hajat niyh .
mntak tolong cked bole ?
ade tip tak nak hilangkan sakit perut ?
*tibe tibe je kan ?
huk3 . share r cked . tnga saket perot niyh . sejak kbelakangan dalam mggu niyh asyek saket perot jee . tak senang betol .
makan ubat macam macam kot .
tak berkesan . 
huh ! damn it .
:((
kenape eyh ? 
help me pliss~

Thursday, 3 November 2011

Beza antara cinta,sayang,suka dan minat

Salam untuk semua~~Tercetusnya entri ini kerana masa tengah berangan tiba2 fikiran ini melayang pergi teringatkan seseorang yang pernah bertanyakan soalan ini.So,selamat membaca~~~.

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Wednesday, 2 November 2011

priaangg (^o^)

Bukan "1" tapi bejuta..... Bukan untuk diguna tapi untuk dijaga...... Bukan untuk dimusuhi tapi untuk disayangi....... Bukan untuk sementara tapi untuk selamanya....... Bukan untuk dilupakan tapi untuk diingati........ Bukan untuk ditingalkan tapi untuk dirindui........ Bukan hanya disini tapi dimana-mana....... Bukan setakat ini tapi hingga ke hujung nyawa......love u forever......HEHE

Monday, 10 October 2011

lagi lama bercouple, lagi banyak buat dosa...





Belum kahwin lagi...
Sudah selalu pegang-pegang tangan..
Sudah selalu usap-usap tangan..
Tayang pada orang ramai..
Apa hukumnya jika korang Islam ?
DOSA tahu tak !


Ditambah lagi..
Bila korang pegang-pegang tangan depan orang ramai...
Maka. ramailah orang yang melihat korang akan merasa...
Sakit hati..
Menyampah..
Meluat..
Tapi, korang buat tak peduli je..




Entah jadi kahwin ke tidak agaknya..?
Pegang-pegang tangan bukan main lagi..
Sedangkan baru setakat pakwe makwe..
Belum nikah lagi pun...

Sunday, 2 October 2011

-,- Info penting utk umat islam....











PENTING ...tolong sebarkan. Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda.
Yang pasti............ ini bukan ayat al-Quran

Semoga kita semua berhati-hati jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita. Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita.

Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh orang-orang KAFIR.

Perhatian kalau ternampak penghujungnya ditulis "Surah Injilu Matay" (Terus reject).

Sila baca dan edarkan kepada sesiapa yang tiada blog melalui e-mail. Jika ada blog, copy dan paste ke blog anda. Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah.

Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidiklah isinya juga. Tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah.

Sekali pandang macam ayat dan kalimah Al-Quran. Sebenarnya ayat dari kitab Bible.
 — with Shamz TwentysixReene Jeffry and Asmia Aliyas.

wAhai kaum AdaM ... ♥


AngaN perNah menYenTuH atAu membEri harApan pAde WaNita kaLAu tIdaK berNiat utK meLAmaR nye ...
janGan pernah mEmBeRi harApaN paDA wAnitA kaLau berNiaT uNtUk melUka kaN HAtI nyE ...
jAngaN PerNah senTuh HatI wAniTa yg bUkan mAhraM jIka EngkAu beLuM seDia uNtuk menIkahi nye .. ^_^..

Tuesday, 27 September 2011

~ cUbAA Lah bacee~`

Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam si isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata, " ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita kena gi check kat doktor." Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk tidak emberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini sehingga ianya benar2 pasti. Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka. Pegawai TNB tu pun berkata " ini rumah En. Mahpus ker?" "iya, saya ni isterinya. ada apa encik" Pegawai TNB tu pun berkata, " Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak boleh tunggu ni, nanti boss saya marah." Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB tu." APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat???" Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab " ala puan, ni kan zaman IT, semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online" Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut. "APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? " Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan" Relek puan, puan ni baru lewat sebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan" Si isteri yg terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata, nanti saya bincang dengan suami saya..lalau pegawai TNB tu pun beredar dari situ.. Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya, dia pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yg berdekatan.. Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ, dia pun memekik seraya berkata "Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak heboh2 ke dalam internet. awak ni semua yg berkeluarga tak pernah lewat sebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena saman kerr??? Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkan keadaan. "sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar je..." kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si mahphus naik berang. "APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh...." Lalu pegawai TNB tu pun cakap " kalau macam tu, Kita terpaksa potong encik punya..........." Si Mahpus mencelah " apa??? potong??? abih tu isteri saya di rumah nak pakai apaaaaaa??? Pegawai TNB tu pun cakap " nampak gayanye..ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILIN AJERRRLAAAAAAAA" ???????????????????.....................

Saturday, 17 September 2011

~ naluriku ~


~~oh,mengapa aq jd sebegini???kegemiraan  antara kte hnye sekejap saje...ape laa nsb aq ini,aq sgt3 merindui bunga citraku....alangkn indah nye law dpt kembali kpdnya n dye kmbali pdku....aq sgt memerlukan dye,jika dye bg ku peluang lg skali akan ku tunai kn hajat ku slame ini,kau la yg aq ingin kan slama ini sejak dari persekolahan....sudah lame ku menunggumu .....aq xdpt maaf kn diri ku ini sekira nya kau terus mendiam kn diri....smpai bile nk mendiam kn diri???adakah bia kan ia berlalu???aq beri kau mase utk tenang kn jiwa n reda dari kemarahan....aq  x sengaja berkata mcm tu ary tu,maaf kn laa aq wahai bunga citraku....~~~

Friday, 16 September 2011

~~ingat laa~~

Airmata yang mengalir mempunyai maksud yang tersendiri, air mata membasuh dosa, air mata jua tanda kesyukuran sejernih warnanya..ada ketika, ianya untuk menceritakan apa yg ada di hati...fitrah manusia hari pertama di dunia kita menangis ... memang ia perkara pertama yg kita tahu untuk menyatakan segala keperluan pada si ibu .... akhir usia kita juga di tangisi, mengiringi kita menemui Ilahi. Air mata terlalu akrab nya dgn kita, teman dikala suka dan duka dlm air mata tercerita seribu satu kisah....yang hanya kita dan maha Pencipta mengetahuinya....

baca laa wahai lelaki2 n wanita2 di sana,,,,


Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"
"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"
Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.
Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"
Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "
"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."
"Kau tahu;kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."
"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."
Kirimkan ini kepada
setiap wanita yang anda kenal hari ini
untuk memperingati Wanita. Jika Anda
lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi.
Anda akan menambah harga diri wanita!
Kirimkan msg ini juga
kepada kaum lelaki, supaya mereka sedar
dan ingat akan kecantikan wanita mereka
yang azali.. bukan pada kecantikan
luaran semata-mata. Selamilah hati
wanita mu.. dan ingat lah...
Setiap Wanita itu Cantik.

Wednesday, 14 September 2011

~ Khas untukmu ~





Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan Dia milikku, tercipta untuk diriku Satukanlah hatinya dengan hatiku Titipkanlah kebahagiaan Ya Allah, ku mohon Apa yang telah Kau takdirkan Ku harap dia adalah yang terbaik buatku Kerana Engkau tahu segala isi hatiku Pelihara daku dari kemurkaanMu Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah Beri kekuatan jua harapan Membina diri yang lesu tak bermaya Semaikan setulus kasih di jiwa Ku pasrah kepadaMu Kurniakanlah aku Pasangan yang beriman Bisa menemani aku Supaya ku dan dia Dapat melayar bahtera Ke muara cinta yang Engkau redhai Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih Engkau sahaja pemeliharaku Dengarkan rintihan hambaMu ini Jangan Engkau biarkan ku sendiri Agarku bisa bahagia Walau tanpa bersamanya Gantikanlah yang hilang Tumbuhkan yang telah patah Ku inginkan bahagia Di dunia dan akhirat PadaMu Tuhan ku mohon segala

Tuesday, 13 September 2011

Sharing is Caring: Kenapa Perlu Turunkan Berat Badan?

Sharing is Caring: Kenapa Perlu Turunkan Berat Badan?: Berat badan berlebihan tentunya akan menimbulkan pelbagai masalah serious seperti diserang penyakit jantung,diabetes,kolestrol tinggi,darah ...

Monday, 12 September 2011

cIntA

Cintα itu iɓαrαt sєgєnggαм pαsir, pαsir itu αkαn tєtαρ ɓєrαdα dαlαм tαngαn kitα ɓilα kitα мєnggєnggαмnγα dєngαn lємbut , tαρi ɓilα kitα ɓєrυsαhα мєnggєnggαмnγα єrαt-єrαt, ραsir itu αkαn ɓєrʝαtυhαn dαri tαngαn kitα." ...